Sats på kundeservice!

Av
DEL

MEININGAR:Veldig bra at vi har lokale butikker vi kan handle i, og det er jeg veldig glad for. Det er blant annet en del utfordringer vi som kunder opplever med butikker i nærmiljøet, som dette med varelevering er et godt eksempel på. Her er det forskjellsbehandling ute og går, og det innad i samme kommune. Vi er en langstrakt kommune med fjell og fjord og flere øysamfunn.

Har selv opplevd at en stor el-butikk ikke kjører varer til øyene i kommunen pga. at fergene ikke går så ofte og at de ansatte må være på øya hele dagen. Dette er argumentasjonen jeg har fått. Dårlig unnskyldning, da de kan sette seg inn i fergerutene og fått ting unna på en god måte. Har derfor valgt å ikke bruke denne butikken pga. forskjellsbehandling. Når butikken er så lite vennlig mot kundene, ja, da orker ikke jeg å være kunde der heller.

Jeg er veldig opptatt av at det ikke er noen forskjellsbehandling for kundene i nærmiljøet, og om det viser seg at det er det, boikotter i hvert fall jeg å handle i de butikkene.

For meg handler det om at nærmiljøet tar vare på kundene sine og gjør prestisje i å yte det lille ekstra for deg og meg, er det for mye forlangt i dagens samfunn?

Det vil alltid være noen handelslekkasjer, men det kan være muligheter for å få dette på et lavere nivå. Leser gode argumenter på sosiale medier på hvorfor man handler andre steder, og da i fysiske butikker. Det viser seg at samme varen man kjøper i kommunen gjerne er 100-200 kroner billigere på samme butikk et annet sted. En veldig god argumentasjon når alt bare blir dyrere og dyrere.

Internett kan være en ulempe men også et gode. Ved flere anledninger har jeg gått inn på internett og reservert varer, som jeg henter senere på den lokale butikken. Er det gode tilbud, er det greit å kunne reservere for å få varen uten at man må står i lange køer. Kanskje flere lokalbutikker skulle ha benyttet seg av denne muligheten for reservasjon på internett.

Håper derfor handelsstanden tar til seg dette og gjør noe med forskjellene som er der ute, og gjør det lille ekstra for å yte god service. Det blir en vinn-vinn situasjon for alle parter.

Gunnhild Sæbø

Valen

Skriv ditt lesarbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppmodar lesarane til å bidra med sine synspunkt, både på nett og i papir

Artikkeltags