(Bergensavisen):

Det skriver VG.

Den populære bollen til influenseren Oscar Westerlin har vært omdiskutert.

Nå har Forbrukertilsynet konkludert i saken.

«Dette er forbudt», skriver de.

– På bakgrunn av alder, mangel på erfaring og kritisk sans har barn vanskeligere for å forstå hva markedsføring er, hva som er hensikten med den, og i tillegg til å gjenkjenne markedsføring og skille den fra annen kommunikasjon. Det er derfor særskilte hensyn man må ta når markedsføring retter seg mot barn, eller kan sees og høres av barn, sier direktør Trond Rønningen til VG.

De har nå sendt et brev der de ber om at den ulovlige markedsføringen opphører.

– Vi tar dette på alvor, og tar til oss kritikken. Vi har allerede gjort endringer i markedsføringen av produktet, forklarer Oskar Westerlins manager, Vilde Kristine Darvik til Dagbladet.

Denne saka er henta frå Ba.no, ei samarbeidsavis.